Sponsoring
De Mol heeft al sinds vele jaren sponsoren die de club steunen. De naam De Mol is zelfs te danken aan een zeer vroege vorm van sponsoring, op 3 juli 1933 werd besloten de club de naam De Mol te geven omdat de eigenaar van de rijwielfabriek De Mol uit Ossendrecht, zijn racefietsen op aantrekkelijke voorwaarden aanbood aan de financieel minder draagkrachtige Dordtse renners. Een vroege vorm van sponsoring dus, met het merkwaardige effect dat de productnaam nog steeds wordt uitgedragen, terwijl het product al tientallen jaren niet meer wordt vervaardigd.
Vele sponsoren zijn na De Mol een steun geweest voor onze club de meest belangrijke waren Slagerij Brand, Superia, Visser & Smit Hanab, De Heer & Co Accountants en sinds 2004 is Sani-Dump onze hoofdsponsor.
Mogelijkheden
Uw eigen wielerploeg?
Lees onderstaande tekst uit de brochure en bemerk dat een eigen wielerploeg dichter bij is dan uw dacht.
Waarom sportsponsoring?
Het antwoord op deze vraag is niet zo eenvoudig te geven. Resultaten van sportsponsoring zijn moeilijk meetbaar voor een sponsor. Toch kan sponsoring een heel goed instrument zijn om bepaalde gestelde bedrijfsdoelen te bereiken. Het resultaat van sponsoring is niet gemakkelijk te kwantificeren; zelfs al is de sponsoring weloverwogen en professioneel opgezet. Sponsoring heeft alles te maken met het kweken van goodwill en het genereren van naamsbekendheid.
Tijdens de Olympische Spelen is nog maar eens gebleken dat sport in is. Mensen kijken steeds meer naar sport en investeren meer in sport. Sport is gezond, sport is positief. Op sponsors straalt dat over. Een sportief bedrijf is een positief bedrijf, is een gezond bedrijf. Kortom; Sportsponsoring geeft een positieve, sportieve naamsbekendheid aan een bedrijf. Maatschappelijk betrokken ondernemers geven op de deze wijze ook wat terug aan de maatschappij waarin zij participeren.
Waarom wielersportsponsoring?
Wielrennen is populair. Kijk naar de enorme aandacht van kranten, internet, radio en televisie. Niet alleen de Tour de France of de Olympische Spelen maar ook de plaatselijke ronden en clubs trekken veel belangstelling. Ook bij de jeugd is de sport weer helemaal terug, onze jeugdafdeling is van 10 leden in 1997 weer gestegen naar nu ruim 40 leden. Logisch, wielrennen heeft alles in zich: heroïek, mooi materiaal, snelheid, gevaar, uithoudingsvermogen, enz. Bovendien is het wielrennen makkelijk toegankelijk voor supporters en kent vele tot de verbeelding sprekende voortrekkers. Denk hierbij aan de heldenverhalen van Eddy Merkx, Fausto Coppi, Bernard Hinault, Miguel Indurain, Chris Froome, Joop Zoetemelk en Tom Dumoulin.
Ook de Grand Departs van de Veulta a Espana, Giro d`Italia en Tour du France in onze land de afgelopen jaren werken mee aan de populariteit van de wielersport in Nederland. Maar liefst 2 teams in de Worldtour is dan ook uniek voor zo’n klein landje.
De wielersport behoort tot een van de eerste sporten waar sponsoring werd toegestaan. Misschien is het mede door deze langdurige ervaring, dat wielrenners de belangen van de sponsor beter begrijpen dan andere sporters. Wielrennen maakt het mogelijk om een zeer effectieve relatiemarketing te starten. Sport wordt door het bedrijfsleven in toenemende mate gebruikt voor het onderhouden en/of opbouwen van een goede relatie met belangrijke klanten. Dat komt omdat de wielersport als geen ander toegankelijk is voor supporters. Renners zijn het gewend om vlak voor of na een wedstrijd met pers, supporters of sponsors te praten. Veel bedrijven zouden dan ook graag hun eigen wielerploeg hebben. Bij ‘De Mol’ kan dat, passend binnen elk budget.
Waarom sponsoring DRC de Mol?
Dordrecht heeft een belangrijke regionale functie, ook op sportgebied. De “Dordtse Rennersclub De Mol“ heeft als enige Dordtse wielervereniging dan ook een belangrijke regionale sportfunctie. Zij is een springlevende vereniging met een lange historie. Wist u bijvoorbeeld dat de naam “De Mol“ eigenlijk is ontstaan door een sponsorcontract dat is getekend in 1933 met de fietsenfabriek De Mol uit Ossendrecht. Natuurlijk heeft De Mol niet de uitstraling van bijvoorbeeld een Jumbo Visma Wielerploeg. Maar wij kunnen uw bedrijf toch veel bieden. Grote bedrijven als Visser & Smit Hanab, Trendhopper, Fort Bouw, ProCount en Sani-Dump gingen of gaan uw voor in het sponsoren van hun eigen Wielerploeg De Mol.
Naast sportieve naamsbekendheid kunnen wij uw bedrijf nog veel meer bieden. Belangrijk is uiteraard de shirtreclame. Daarnaast kunnen we op uw verzoek wedstrijden rijden die van belang zijn voor de P.R. van uw bedrijf of aanwezig zijn bij voor u belangrijke evenementen. Uiteraard kunt u ons gebruiken voor uw P.R. doeleinden. Ons mooie en ruime clubgebouw, het afgesloten wielerparcours en de door ons georganiseerde wedstrijden zijn perfect te gebruiken voor relatiemarketing. Denk daarbij aan: wedstrijden voor prominenten en zakenrelaties, sportdagen voor uw personeel, relatiedagen en het bijwonen van wedstrijden. Ook zijn er mogelijkheden om in combinatie met onze buren pakketten te maken om uw relaties of personeel een onvergetelijke dag te bezorgen (golfbaan, ski heuvel, outdoor centrum, rondvaarten, kanotochten, e.d.).
U ziet, genoeg redenen om sponsor te worden van Wielerploeg de Mol uit Dordrecht. Voor elke sponsor (lees budget) hebben wij namelijk een passend pakket met tegenprestaties klaar liggen. Hierover willen wij u op de volgende pagina‘s verder informeren. Mocht u vragen of specifieke niet genoemde wensen hebben, neem gerust contact met ons op, want alle hierna genoemde pakketten zijn standaard pakketten die geheel naar eigen wens en budget kunnen worden aangepast en gecombineerd.
Hopelijk hebben wij met deze brochure uw interesse gewekt om bijvoorbeeld een eigen wielerploeg te beginnen of anderszins te sponsoren in onze wielervereniging.
Wij hopen dat u contact met ons zoekt om een afspraak te maken voor een persoonlijke toelichting.
Email naar: pr@drcdemol.nl
Sponsormogelijkheden De Mol:
- Hoofdsponsor, uw bedrijfsnaam prominent op onze shirts:
Hiervoor leveren wij de vele tegenprestaties, zoals: 225 wielrenners rijden dagelijks in een speciaal voor u ontworpen kledinglijn met uw bedrijfsnaam, kleuren en logo duidelijk herkenbaar, een reclamebord langs het parcours in de Hollandsche Biesbosch, uw logo op de ploegleiderswagen, een eigen competitie genoemd naar uw bedrijf: “De …(uw bedrijfsnaam)… Competitie“, een speciaal voor u georganiseerde wedstrijd om de “Grote Prijs …(uw bedrijfsnaam)“, een aantal wielerkleding pakketten die u kunt schenken aan relaties of personeel, vermelding op onze website.
- Club van 50 pakket vanaf € 50.
- Club van 500 pakket vanaf € 500.
- Sponsor jeugdfietsen plan vanaf € 250 per fiets.
- Sponsor rugnummers met uw reclame € 500 per serie.
- Sponsor start/finishdoek vanaf € 250 per jaar.
- Speciale wedstrijd voor prominenten en/of zakenrelaties vanaf € 1000.
- Een eigen wedstrijd onder de naam “De Grote Prijs …..(uw bedrijfsnaam)“ voor € 250.
- Reclamebord vanaf € 175 per jaar per meter (2 meter minimaal).
- Reclame op onze website vanaf € 150 per jaar.
U ziet, veel is mogelijk. Ook uw eigen ideen zijn bij ons altijd bespreekbaar. Alle bovengenoemde prijzen zijn een indicatie en kunnen afhankelijk van wensen c.q. budget worden aangepast.
Geinteresseerd ? pr@drcdemol.nl